Veelgestelde vragen

Veel gestelde vragen Milieu App

 
Voor wie is de Milieu App geschikt?
» De Milieu App is geschikt voor inwoners van de Zuid-Limburgse gemeenten Beekdalen (deelgemeenten Nuth en Onderbanken, m.u.v. Schinnen), Brunssum, Eijsden-Margraten, Gulpen-Wittem, Heerlen, Kerkrade, Landgraaf, Maastricht, Meerssen, Simpelveld, Vaals, Valkenburg aan de Geul en Voerendaal.

Wanneer kan ik gebruikmaken van de Milieu App?
» Om de Milieu App te kunnen gebruiken dient u te beschikken over een smartphone met een IOS of Android besturingssysteem (Apple: vanaf IOS 10.0 en Android: vanaf 6.0).

Waarom lukt het niet om de app te installeren?
» Op toestellen die gebruik maken van oudere besturingssystemen dan hierboven vermeld kan de app niet worden geinstalleerd. Maakt u gebruik van bovengenoemd besturingssysteem of hoger en ondervindt u problemen in de Google Play Store? Volg dan de instructies van Google via deze link: https://support.google.com/googleplay/answer/7513003?hl=nl  

Waarom verschijnt mijn milieupas niet in beeld?
» Om de digitale milieupas in de app te activeren dient u uw milieupasnummer in te voeren bij Mijn gegevens (via Home – tandwiel rechtsboven). Controleer goed of uw nummer correct is ingevuld.

Waarom toont mijn kalender geen inzameldagen?
» Om de gegevens in de app te kunnen laden dient er een actieve verbinding te zijn met internet. Controleer daarom goed of uw telefoon verbonden is. Daarnaast is het belangrijk dat u beschikt over de laatste versie van de Milieu App. Controleer in de App Store of Google Play Store of er een nieuwe update van de app beschikbaar is.

Ik ontvang geen melding wanneer ik mijn afval moet aanbieden?
» U ontvangt alleen een melding wanneer u dit zelf heeft ingesteld in Mijn Alarm (via menu). U kunt hier per afvalsoort aangeven of en wanneer u een melding wenst te ontvangen.

Ik ben verhuisd. Waarom werkt de app niet meer?
» Wanneer u verhuist ontvangen wij via de BsGW een wijziging op uw adres. Uw milieupas wordt dan geblokkeerd en de nieuwe bewoner ontvangt automatisch een nieuwe milieupas. Wanneer uzelf verhuist binnen het werkgebied van Rd4 of de GR Geul en Maas ontvangt u op uw nieuwe adres ook een nieuwe milieupas. U dient zich vervolgens in de app opnieuw aan te melden met het nieuwe milieupasnummer.

Ik heb nog geen milieupas ontvangen. Kan ik toch al de Milieu App gebruiken?
» Ja, dat kan. Het invullen van het milieupasnummer is optioneel, niet verplicht. Let wel; zonder milieupasnummer werken een aantal functies zoals de digitale milieupas niet. De kalender kunt u wel raadplegen.

Staat uw vraag hier niet bij en heeft u problemen met het gebruik van de Milieu App?
» Zorg ervoor dat u gebruikmaakt van de laatste versie van de Milieu App. Verwijder eventueel de app een keer en installeer deze opnieuw.
» Verzeker uzelf ervan dat de telefoon verbonden is met internet. Bepaalde firewalls van wifi-netwerken kunnen functies blokkeren. Schakel eventueel wifi uit en stap over op 3G of 4G.